Zasady rekrutacji
ZASADY REKRUTACJI
Kandydaci na urzędnika wyborczego składają zgłoszenia do dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego właściwej dla gminy, w której mają zamiar wykonywać funkcję urzędnika wyborczego.
Wykaz delegatur Krajowego Biura Wyborczego
W zgłoszeniu kandydaci na urzędnika wyborczego podają:
-
imię (imiona) i nazwisko,
-
numer ewidencyjny PESEL,
-
adres zamieszkania (ujęcia w stałym rejestrze wyborców),
-
wykształcenie,
-
miejsce pracy,
-
nazwę gminy, w której kandydat ma wykonywać funkcję
-
informacje o ewentualnym doświadczeniu w organizacji wyborów oraz wykonywaniu innych zadań, w których niezbędna była znajomość przepisów Kodeksu wyborczego.
Do zgłoszenia dołącza się kopię dyplomu potwierdzającego posiadanie wykształcenia wyższego.
Pracodawca potwierdza na zgłoszeniu fakt zatrudnienia kandydata w urzędzie obsługującym: organy administracji rządowej, samorządowej lub jednostce im podległej lub przez nie nadzorowanej.
Dyrektor delegatury Krajowego Biura Wyborczego sprawdza, czy zgłoszeni kandydaci spełniają wymogi Kodeksu wyborczego i niezwłocznie po dokonaniu sprawdzenia przekazuje Szefowi Krajowego Biura Wyborczego zgłoszenia kandydatów spełniających wymogi, wraz z załączonymi do nich dokumentami.
Przy powoływaniu urzędników wyborczych Szef Krajowego Biura Wyborczego bierze pod uwagę doświadczenie kandydata w organizacji wyborów oraz wykonywanie innych zadań, w których niezbędna była znajomość przepisów Kodeksu wyborczego.
Kandydat zgłoszony do pełnienia funkcji urzędnika wyborczego w danej gminie może zostać powołany, za jego zgodą, do pełnienia tej funkcji w innej gminie.
Rejestr zmian
-
Data utworzenia
16-03-2018 11:09
Wprowadził:
Bartosz Goździk
-
zobacz cały rejestr
-
Data modyfikacji
16-03-2018 11:11
Wprowadził:
Bartosz Goździk
-
Data modyfikacji
16-03-2018 11:24
Wprowadził:
Bartosz Goździk
-
Data modyfikacji
16-03-2018 16:20
Wprowadził:
Bartosz Goździk
-
Data modyfikacji
19-03-2018 12:31
Wprowadził:
Paweł Chojecki